8 juni 2010

7 Juni, grattis till mamma, 8 Juni Grattis till Lena

I måndags misslyckades jag med allt som man kan hinna med att misslyckas med på en dag.
Missade tåg efter tåg, och var inte i skolan fören 12.45, ska tilläggas, Absolutely soaking wet.
Konserten ensemblen och jag skulle medverka i började 12.30, och i högtalarna hörde jag : " eftersom att en tjej har missat bussen så hoppar vi över till nästa låt så länge". Samma meddelande hann jag höra 2 ggr till, innan jag lyckades tränga mig in i aulan som var proppad med folk.
Vi körde vår grej, med två personer borta. Och så upptäcker vi att Gustav, gitarristen som skulle spelat solo, stod i gången och alltså kommit någon minut sent och därför inte hann fram till scenen pågrund av allt folk.

Jag gick hem efter det med mina blöta kläder, och insåg att denna dagen inte var så rolig som man kunde tro.
Men, det blev bättre. På kvällen kom oskar och besökte mig och berättade att han kunde stanna tills onsdag morgon, eftersom han inte hade lektion fören då. Sista veckan i skolan är helt enkelt underbar.

Så hit kom han, och vi åt lika näringsfattiga mat som vanligt, potatismos, Ketchup och falukorv.

Idag byte vi ut potatismosen mot pasta. Spännande saker händer varje dag.
Dessutom har vi spelat samba till kanevalen. Sjukt kul var det!
därefter idrott där inga var, så vi spelade volleyboll med latinomusik.

Imorgon ska jag skriva mitt sista prov för denna terminen, och sen är det bara att räkna timmarna till sommarlovets första dag, då jag sitter på flyget tillsammans med familjen Hansen.
Underbart!


Inga kommentarer: