24 maj 2010

Jag har sagt det tusen gånger, och jag säger det igen..

.. Jag vill verkligen ha en ny header här på bloggen.
Frågan är bara när jag kommer att ha tid att fixa bilderna till den..
Nåväl
Igår bestämde oskar och jag oss för att bege oss till Kristianstad och sova den sista natten tillsammans i lägenheten.
sagt och gjort, och vi gick världens omväg på Egna Hem tack vare mig.
Tur för oss att oskar kan göra tricks med väskan så det inte blir så tungt.

Väl hemma undersökte vi kanalerna och åt godis, MUMZZZZzzZZZ*
Snark på det och swisch så var det en ny morgon.

Lüddeckens ringde för att påminna mig om mitt uppspel 09.30, samma tid som jag hade pianouppspel.. Så typiskt c4 att inte riktigt ha koll på situationen.
Det blev uppsjungning hela vägen in till stan, och lyckades lirka in mig så jag hade sånguppspelet en halvtimme innan jag skulle, så jag lyckades trotsallt.
frågan är då, hur gick det?
Sången gick hur bra som helst, men pianot gick lite sisådär.
Jag har verkligen tappat lusten för piano, men det kanske blommar upp till hösten igen.

Köpte mig nya sandaler och en avslutningsklänning för lite av mina födelsedagspengar, verkligen välbehövligt.


Till sist måste jag bara citera Åsa, som bevis på att lärare inte alltid är så snälla dom heller.
Antreski kommer in till klassrummet under lektionen, och frågar snällt: Vad var detta för något? han har haft uppspel och var därför sen till lektionen och vi gjorde en Dadaismisk dikt.
Åsa svarar då med munter stämma:" Ta reda på det själv du.." och vände ryggen mot Antreski.

Dikten vi läste lät ungefär såhär:
KrattafläskpannkakaFliskfloskaaaaraaalsoraaBulleTjabbahabba osv..

Inga kommentarer: