24 april 2010

köa i nio timmar

vilket leder till noll sömn, vilket som i sin tur leder till en megatrött Jenny Karlsson med fräknar på näsan.

01.50 befann sig jag, Olivia och Johanna i idol-kön och höll oss i den mer eller mindre till 07.30. Då kom Marta, Sigrid, Viktor och Mimmi och underhöll oss lite.
Sen sprang halva kön om oss, för vi hann inte med i svängen och var på tok för frusna för att ens reagera på vad som hände.

Men med spända armbågar, lyckades vi ändå ta oss fram relativt långt, och fick trots allt en ganska bra plats i kön där vi skulle tillbringa ännu några timmar i våra liv.

Vi gjorde en hyllninglåt till Jihde, som dessutom blev filmad. och efter mitt fina spel med näsflöjten blev jag intervjuad, och jag har insett att jag verkligen inte lyssnar på frågor.. Resten av tiden innan insläpp gjorde vi töntiga vinkningar och bajs för att det ska bli bra tv.

I en timme drabbades jag av akut kissnödighet och trodde jag skulle skulle dö av kramperna i magen, innan jag tillslut fick sätta mig på toaletten.
Med nr på magen, sjöng vi inför juryn, och spelade in ännu fler töntiga scener.
Eftersom jag valde att byta låt precis innan jag satte foten i juryrummet, gick det inte speciellt bra, eftersom jag glömde texten, såklart..
Så ett nej till mig och även den andra i gänget, tyvärr.

Men jag har haft en underbar natt och dag, och jag målet var ju aldrig att gå vidare, bara att ha kul och njuta av upplevelsen. Tråkigt bara att jag aldrig lyckas med mina uppträdanden nuförtiden. jag har fått en svacka.

Nu är jag hos Oskar, och tänker stanna här till imorgon eftermiddag, sen måste jag packa ihop hela lägenheten i en kartong, för sen ska här renoveras!




Inga kommentarer: