11 april 2010

förtillfället känns livet som en lång väntan

För en kvartsen kom Miranda, men nu har hon gått igen.
För 10 min sedan öppnade vi historiaboken, för 5 min stängde vi den.


Jag har alltså kommit hem från ännu en underbar helg i oskars sällskap, och nu är det dags att ta tag i sitt liv igen.
Påsklovet är slut, men jag tycker inte det känts som ett lov överhuvudtaget.
Jag har mest tråkat ut mig själv med mitt navelpetande, och så avslutningsvis som en vanlig helg i Lund.
jag tänkte precis säga " det hade varit skönt med lov", nu när jag precis haft lov i en vecka. Men det räcker inte för mig, för det är nu som jag har börjat slappna av.

Det är 9 veckor till sommarlovet, 9 veckor tills jag följer med Oskars familj till Kreta.

Jag längtar galet mycket, efter att få spendera tid, på riktigt med honom.

Nu måste jag läsa Historian, så att Miranda och jag kan ta tag i det igen imorgon.

Inga kommentarer: