5 mars 2010

Vid den rosa på det larvliknande fordonet

På brist på annat tänkte jag blogga lite nu när jag sitter på tåget påväg till Oskar.
Jag vet att han vill att jag gör det dessutom.
I torsdags vaknade jag med feber i kroppen, och i ren protest cyklade jag till skolan.
Jag mådde verkligen inte bra.
men jag lyckades med hjälp av stina ändå åstadkomma ett riktigt snyggt programblad till nästa ES-konsert.
Därefter tog vi en fika på fenix och efter 2 koppar te mådde jag faktiskt lite bättre.
Därefter var det svenska där vi som vanligt bara läste en massa skit.
jag förstår inte riktigt hur Morrhåret ska lyckas betygsätta oss, jag menar, vi läser ju bara hela tiden.
Maten smakade bajs igen, så det fick bli fil även denna dagen, som alla andra i veckan.
Därefter hade jag sånglektion, och det gick kanske inte jättebra. med en svullen hals är det svårt att sätta tonerna, speciellt när man ska sjunga fint och väldigt högt.
Så efter redan ett försök så insåg jag och Johanna att det var lika bra att vi satt och pratade under tiden istället så vi tog det allmänt lugnt.
Slutade lite tidigare, och begav mig sen till Scmun.
Då var jag riktigt kass helt plötsligt, och det var riktigt tungt de första timmarna.
Anledningen till den plötsliga kassheten berodde nog delvis på mitt låga blodtryck.
Med lite feber på det och halvont i hela kroppen är det lätt att få nog och vilja dö en stund.
Så det gjorde jag, typ.

Men efter 3 kakor från subway, en kopp te och flera liter vatten, mådde jag faktiskt ganska bra.
Höll mig kvar i skolan till 7, sen bestämde vi oss allihopa att det var dags att bege oss hemåt.

väl hemma packade jag ihop alla saker till morgon dagen, coh sen somnade jag tidigt.

Idag tog jag det riktigt lugnt under morgonen för att inte utsätta kroppen för förmycket stress och bli ännu mer kass än vad jag redan var.
Så jag knarkade lite tabletter, klädde på mig och begav mig till bussen.
Väl på den, när jag skulle betala, kom jag på att jag sagt att jag skulle till Lund, när jag egentligen skulle till olofström. Då kan man säga att man är fast i gamla vanor.
Men eftersom att surtanten inte ville ångra köpet ( vilket jag vet går, eftersom jag har gjort det förut) så fick jag ta min lundresa och bege mig tills tationen och köpa en ny biljett till olofström.
Hoppade dock av i Jämshög när jag väl var framme, där jag träffade mamma.
Annica var redan i församlingshemmet, och vi övade igenom låten, vilket gick jättebra.
Sen kom folket, och det var så kul att se allihopa, tråkigt bara att det var under ett sånt tillfälle.
Vi tog farväl av Morfar, och jag har aldrig i mitt liv varit på en sådan fin begravning som den var.
Så känslofylld, så personlig och allmänt jättefin.
Det rörde mig verkligen, och jag tror morfar skulle vara glad över detta.

Sen åt vi på Gästis, och pratade om allt som kom upp.
Tiden går så fort och snart får min kusin tvillingar!

Efter begravningen umgicks jag lite med mamma, och sen hoppade jag på bussen till bromölla och därefter tåget till Lund. och här sitter jag nu, precis där jag började.

Kärlek till er alla

Inga kommentarer: