27 mars 2010

SCMU - dag 3

Tog mig till Konserthuset så jag var där runt 10.00.
Under tiden scenografin hamnade på plats, satt jag och johanna och skrev om vårt entrémanus och övade därefter in det.
körde igång lite på scen innan vi bestämde oss för att ta matpaus.
därefter körde vi hela första akten, som gick förvånande bra!
Därefter yttligare en matpaus, för den akten tog trotsallt sin lilla tid.
Plötsligt kom Clabbe in med en hamster i en burk som han handlat, spännande.
började på akt 2, som tog betydligt längre tid, och allt var mycket trögare.
Lyckades nästan trilla från andra våningen på scenografin, och det var längesen jag blev så chockad. Orkestern och tore verkade inte heller helt oberörda, medan de andra inte märkte någonting.
Med lite blåmärken och en sprucken klänning, klarade jag mig lindrigt.
körde klart akten och insåg att jag faktiskt knappt har en aning om vad som ska hända i den, dags att läsa manus hela kvällen.

Idag har jag även insett att vi människor vill ha sista ordet på allting.
Fast att vi redan har förstått, vill vi klarogöra att vi har förstått och frågar en dum fråga bara för att verka smart.
Jag pekar inte på någon utan menar alla i högsta allmänhet.
detta är ganska tidsfördrivande, och kanske drygt egentligen.

Nu ska här pluggas manus och låttexter, sen säger jag tack och adjö och gosar ner mig ännu en natt, ensam i min stora säng.

Det var hundra år sedan jag träffade oskar, och det kommer ta en hel livstid tills vi ses. Jag kommer avlida..

Inga kommentarer: