23 mars 2010

GRATTIS OLLIIBOLLIPOLLI

jättegrattis till olivia som fyller hela 18 år idag!!
grattis grattis!


Dagens undring:
På vägen hem idag efter vårt firande för Olivia i dans-salen med deras dansgrupp, funderade Miranda och jag på vad det egentligen heter, Videkiss, videljung, videung eller videull?
Vi blev galna på det, och nu tänker jag söka på wikipedia...
Nu har jag gjort det, och det heter tydligen Videkiss, men även videull

Men i sången sjunger man, "sov du lilla videung, än så är det vinter.."

gud, vilket dilemma.
tack och lov för Wikipedia

3 kommentarer:

Hansen sa...

jag tror det heter oskar:O

mirre sa...

fan också! jag sjunger fel

JennyKarlsson sa...

Tror du oskar?
Och miranda, vi har trotsallt varandra, de två tjejerna osm har totalt fel på barnsångerna..
Men vi kan iaf " FÖR JAG ÄR KEEENNY, OCH MIIIRRE!"