25 februari 2010

25 Februari

Idag har jag alltså gjort något jag aldrig trodde att jag skulle klara av.
Jag har gått till tandläkaren alldeles ensam, och suttit i väntrummet med nervösiteten pulsande i kroppen, hört mitt namn bli kallat, och följt med kvinnan in till det lilla rummet med de läskiga apparaterna, och suttit mig i stolen och känt doften av kliniska handskar.
Jag klarade att gå själv tll tandläkaren och inte lämna en enda tår efter mig.
Inte nog med det, jag fick även beröm över mina fint borstade tänder och inga hål sålångt ögat kan nå. underbart.

därefter åkte jag hem och tog en sväng i snön. det är galet hur mycket snö detär här uppe i blekinge!
vid 5 åkte pappa och jag till Karlshamn och gjorde min synundersökning.
Träffade Oman och Juha också.
Jag har inga synfel mer än att jag skelar när jag blir trött och detta leder till att hjärnan inte vet vilket öga den ska ställa in sig på, och då blir text och annat dubbelt.
Jag ska om ungefär 3 månader göra en riktig utredning på detta.
Kan leda till att jag får glasögon ändå.

Tog en sväng in på guldsmeden också och köpte en ny brlock till armbandet.

Imorgon ska jag först hem till Calle och öva till spelningen, sen hem till Anna S, och därefter kommer oskar.
Morgondagen kommer bli kanon!!

Inga kommentarer: