10 januari 2010

what a beautiful day

Inatt har jag pratat mängder i sömnen!
Somnade med extrem huvudvärk brevid Oskar, och eftersom klockan inte var speciellt mycket, var Oskar vaken mesta av tiden och lyssnade på mitt prat.
Tex låg jag och försökte förklara för hur reklamen kommer ut ur fjärrkontrollen.
Och när han inte förstod blev jag jättearg och suckade högt.
Oskar fick även stå ut med hårda knuffar, slag och sa mängder av konstiga och osammanhängande ord, och slutligen tröttnade jag på honom för han itne förstod vad jag menade, och vände ryggen till och suckade.


När jag vaknade frågade oskar " Så det är ingen reklam i fjärrkontrollen idag? "
Jag fnissade till lite, för jag hade ett svagt minne av att jag försökt förklara greejen för oskar, men att han aldrig förstod sig på mig.
Njöt av hans närhet, och så tof vi en dusch.
Den efterlängtade frukosten blev framdukad och vi åt och åt och åt.

Känns som om vi aldrig riktigt kom igång idag, utan att vi låg där i soffan och degade mest hela dagen.
Det var först när Klara ringde och berättade att hon skulle komma till oss, som vi vaknade till liv och gjorde oss iordning och städade runt lite i lägenheten.
Så Klara kom och vi tittade klart på filmen oskar och jag hade börjat titta på, och när den var slut bestlutade vi oss för att åka in till stan och äta.
sagt och gjort, tillslut satt vi där på Burger King och åt lite.
Tog en sväng in på Hemmakväll också, och oskar satte på larmet två gånger pågrund av något spännande han tydligen hade i sin väska.
Gick mot stationen och stod där och huttrade utepå, För uteliggarna hade bott in sig i väntsalen och låg överallt där inne, och dit in vågade vi inte gå.
Tillslut sa vi adjö och jag gick ensam mot resecentrum.
och jag kände mig verkligen ensam, jag hatar farväl.

Vilken underbar helg jag har haft!
3 extra härliga dagar tillsammans med Oskar, killen jag älskar mest i hela världen!
Nu ska jag ladda inför skolan imorgon, och det kan behövas, för lusten ligger i botten..

får nog försöka sova snart, för att orka gå upp, kommer bli spännande, jag har inte gått upp innan 11 någon dag detta lovet..
önska mig lycka till

1 kommentar:

miranda sa...

jag tror nog vi kommer vakna av den iskalla turen till skolan imorgon!