2 januari 2010

nytt år, nya möjligheter

Min stora fundering detta året är om de barn som födds.
Kommer man kalla det barnet som födds iår, för "tia" på samma sätt som jag blir kallad för "nittiotvåa".
Det kommer troligen inte bli några problem senare, men i mina öron går det inte riktigt ihop.


Mer en hälften av sverige har bestämt sig för att banta, sluta äta godis och leva sundare.
Mitt löfte till mig själv är att inte sätta såna krav, för det är just då man misslyckas.
Man ska be sig själv löften när man själv är redo, och inte för en dags skull.


Så hur var nu mitt nyår?

Som ni vet bestämde ju Oskar och jag i sista minuten att vi skulle åka till Calle i Olofström istället för att åka till Bjärnum.
Och vi hade roligt båda två.
Innan vi åkte till Carl, tog vi en vända till pappa, åt lite mat och blev attackerade av två vilda pirater.
Väl hos Carl hade en del redan kommit, och festen var i full gång.
Massa kända ansikten och det var riktigt roligt att träffas och festa ihop igen!
vid 12 begav vi oss mot byn för att träffa ännumer folk, och se alla vackra raketer.
För mig och Oskar gick det sakta framåt, men tillslut var vi framme, halvt stelfrustna.
Oskar var nära på att rycka ett gammalt par i rocken, i tro på att det var hans farmor & farfar.
påvägen tillbaka hem till carl träffade vi lite mer folk som Oskar ville fråga ut, men jag drog han i armen och bad honom ta hem mig, det var verkligen svinkallt.

Hos carl fortsatte festen med stormsteg och vi hängde med.
runt 5 bestämde sig Oskar och jag för att slänga ögonen och vakna upp 13.30 dagen därpå.
14.30 kom Ella springande och sa att hon skulle ju väcka oss, men efter Bebbans förklaring att vi varit vakna i några timmar, la hos sig i rätta i soffan och tittade på film tillsammans med oss yttligare några timmar.

tog en titt hos emil och sen åkte vi mot lund för att sova.
Med thaimat i tankarna blev Oskar och jag djupt deprimerade när vi upptäckte att takeaway var stängt.
Men väl i bilen berättade Lena att det fanns klyftpotatis, beaneisås och kött klart, och då lyste vi snabbt upp igen!

Nu ska Oskar försöka få mig att titta på en hel Harry Potter film, och jag vet inte riktigt hur det kommer gå..

En annan film som jag vill rekommendera är My sisters keeper.

Inga kommentarer: