29 december 2009

de sista dagarna innan 2010

Här sitter jag, hejdå.
Hehe, det var precis så jag INTE fick skriva i dagens inlägg tyckte oskar.
Så idag ska jag utveckla inlägget så gott det går, för det är jag bra på, tycker han.
Lite väl bra ibland.


Efter resan hem från idre i lördag/söndag behövde jag verkligen pysslas om lite.
Först kom mamma och hämtade mig på stationen i Kristianstad, helt underbart.
Vi åkte hem till mig och tog en liten snabb fika, och bestämde oss för att åka till Härlöv och fixa ett nytt digitalkort till mamma och titta lite bara.
Sagt och gjort, och därifrån kom vi hem med en dörrmatta och en volymmaster till mig, och kortet till mamma.
Efter mycket tjat från mamma om var vi skulle äta, kom jag tillslut fram till att vi kunde äta på ocean city, och då sken mamma upp som en sol!
Så dit åkte vi, och åt en riktigt god och stor middag.
Sen körde mamma mig hem, och hon åkte iväg.
Vilken fantastisk mamma jag har som verkligen gillar att umgås med mig, trots alla mil-långa köer i stan nu i reatider.

På kvällen packade jag om väskan och dagen därpå åkte jag äntligen till Lund och träffade Oskar, min älskade Oskar.
vi mest låg och pratade hela dagen och njöt av varandras sällskap.
dessutom fick jag ett jättefint halsband av Oskar i julklapp, thomas sabo i mitt hjärta, och Oskar Hansen också förstås.
tröjan jag hittat till honom var också väldigt spännande, det gav glädje en stund.
Spelade skipbo på kvällen och självklart vinner jag, för i idre har Eskil och jag inte gjort annat än att spela skipbo om kvällarna.

Djupa samtal är vardagsmat för mig och Oskar, och det gillas.
Det leder till att vi inte somnade fören 03.00 inatt, och inte vaknade fören 11.30.
Så sent har jag inte gått upp sen, jag vet inte när.
Men vi gjorde oss klara tillslut och traskade till Nova, och äntligen har jag hittat kläder till nyår, som ska firas hos calle istället för hos Rebecca.
det blir helt enkelt för mycket med allt folk, allt fix innan och annat.
Mamma blev glad för det iaf, för hon vill ha mig nära hela tiden hon.

Nu ikväll ska Oskar få sin efterlängtade pasta & Kycklingsalland, galet vad killen har tjatat.
Vad som mer händer i kväll har jag inte en aning om, men det märker vi nog!

Inga kommentarer: