20 december 2009

en riktig kämpe!

Patriks och min färd till idre gick bra, men vi fick lite problem på vägen!
Tåget till Mora blev 1 timme försenat, men som tur var så satt vi iaf på tåget, så vi slapp ju frysa iaf..
När vi kom fram till Mora hade konduktören fixat taxi till oss, så vi gick glatt ut från tåget och i taxin. Då skriker Patrik ut " Jenny, jag glömde min dator på tåget!!". spring så fort du kan skrek jag, med rädslan i halsen att tåget skulle köra vidare när patrik sprang runt och letade efter sin dator.
Men han hann, som tur var.
taxiresan kostade 3600 kr, men det fick SJ betala.
Patrik råkade somna på chaffören, och efter att ha dräglat några skvättar på honom sa chaffören " ehm.. skulle du kunna flytta honom? det börjar bli lite tungt! ".
Därefter vaknade Patrik till totalt, och kunde inte somna om sen.
01.30 kom vi fram till stugan i Idre, och underbart att få lägga sig ner och somna.

Idag har jag minst sagt överraskat mig själv med min skidåkning!
Det går hur bra som helst, och storasyster är helt underbar.
att få stanna här en vecka känns hur bra som helst, och jag är verkligen laddad för morgondagen!

Nu har jag fått lite mat i magen och ett munsår på läppen, vilken underbar dag.

1 kommentar:

Faster A sa...

Jag kan bara säja som min far: "Vad var det jag sa? Jag visste det!"
Ni fixade tågresan galant, slapp sista jobbiga bussen och fick åka taxi istället, Fick träffa SuperAnna och Mats som lärde dej åka skidor i ett nafs och du blev kung i backen!
Jag tror att jag är en sierska!
Kram från en avundsjuk faster