20 oktober 2009

det susar och tjuter

sitter vid köksbordet med min halvuppätna Pyttipanna och försöker koncentrera mig.
Det är helt hopplöst, Det tjuter i örat och susar i hela huvudet.
Det är så tydligt att jag inte kan tänka på något annat, och det hela gör mig lite lätt illamående.
Alltid är det samma sak.
Varje dag hör jag det jävla tjutet som påminner om tonen som låter från tv:n när det inte visas något program på 2:an.
Men efter en konsert, eller när jag bara har varit i en atomosfär där ljudnivån har varit lite högre än vanlig ljudnivå krampar det i huvudet.
Det finns inget som förstört så mycket som den dagen när jag stod framför högtalaren innan en konsert och det blev rundgång i den.
Kändes som hela trumhinnan sprack och efter den dagen har jag varje dag hört detta jädra pipet.
det är som en energisugare som tar kol på mig.

Nu när jag sitter här med matteboken i högsta hugg, Kan jag inte göra annat än att lägga huvudet på boken och ångra att jag inte hade mina öronproppar på mig den dagen.

Inga kommentarer: