25 juli 2009

Fredagsumgänge

kl 19.00 bestämde jag mig för att tillbringa fredagskvällen med Ola.
Tänkte först cykla dit, men Pappa erbjöd sig sen att köra mig.
Blev bjuden på mat direkt när jag kom innanför dörren.
Kollade på Nasa på tv, och fick reda på av Ove att det tar 30 år till Mars.
Katarina tyckte det lät väldigt mycket och funderade en lång stund på hur ung man måste vara när man sätter sig i rymdskeppet för att ha samma kapasitet under alla åren.
20.48 ruscyklade Ola och jag till willys för att köpa glass, stänger 21.00.
blev mer än bara en varsin glass ska tilläggas, men tummen upp för det!
Var coola och hängde i fågelgungan i någon timme innan nisse kom och gjorde oss båda lite upphetsade. Nisse är 67 år gammal och är klassmorfar på Högavång.
Väl hemma hos Ola kollade vi på sjuka klipp på Youtube och rnt tolv värmde vi pizza.
Både Ola och jag gillar att göra saker man inte tror ska hända, så först fick han sallad på armen för jag ville se hur han skulle reagera, sen åt jag med två gafflar och han med två knivar för att se hur det skulle gå.
Det är helt klart lättare att äta pizza med två gafflar!
Kollade på kvaterets gatan och skrattade.
Gick ut en sväng i byn och var coola, inte en jävel ute.
Olofström är byn Gud glömde.
Ola och jag kan dansa fula danser när ingen är ute, himla kul.
Konstaterade att ishallen blivit ommålad, fast det var tydligen ett halvårsen dom gjorde det enligt Ola, Yes, jag älskar verkligen Olofström, det märks (Y).
Pappa hämtade mig kl 03.00.

Nu ska jag lyssna på "Bamse, världens starkaste björn" på ljudbok och låta han göra mig trött.

Godnatt!

2 kommentarer:

beccs sa...

era busungar då !!!

Hansen sa...

låter som en rolig kväll:)

god natt;)

sakknar dig<3