2 augusti 2008

Luleå














Efter 17 timmars tågresa full med ömande rumpor, Ett oavbrutet snackande från Hampus, sömnlöshet och en pruttande Patrik var vi äntligen framme i Luleå vid 08:30.
Anna mötte oss vid stationen med sin fina gula postmoppe och visade vägen till hennes lägenhet.
Den var finare än jag trodde och mycket rymligare, men toaletten var exakt lika komisk som jag trodde.
Vi åt lite mackor och Anna åkte tillbaka till posten för att jobba.
Medan resten av patrullen vilade, satt jag och Patrik i soffan och ritade av varandra på paint.








När Anna kom tillbaka så berättade hon att hon hade fått punka på mopeden och hade varit tvungen att sluta jobba.
Så vi bestämde oss för att åka in till stan.
Gick bort till en bussholk och väntade på bussen.
Hampus skrek efter alla som körde förbi att dom var dårar & att dom borde sitta i fängelse.
Bussen kom & förde oss till centrum och vi gick mot skeppet, Ingegerds enda krav för dagen.
Vi gick vidare på Luleåkalaset och träffade Camilla, Jeppes mamma, som blev Hampus bästa kompis.
Anna var tvungen att åka hem, eftersom hon skulle träna, så vi gick vidare, in på ett köpcenter och jag kom därifrån med 2 par skor, en klänning och ett par tights.
Eftersom vi alla började bli lite trötta i benen bestämde vi oss för att gå mot bussarna, där Hampus ännu en gång lyckades få en kompis, en tant som gav honom en guldpeng för att han skulle vara tyst.
Bussen kom & vi åkte hem till Anna.Ingegerd, Hampus & jag gick till Coop Extra för att handla lite mat, och när vi kom hem igen satt vi igång med matlagningen.
Mamma & jag gick till affären igen, då 3 barn kom framrusande mot oss och berättade att vi skulle akta oss för en mysko man med en grön huvtröja, och dom sa till oss att om vi skulle stöta på honom så skulle vi prata med honom, så skulle dom spionera på honom & ringa polisen.
När mamma och jag kom tillbaka hem från affären så var maten klar, och vi åt och sen satt vi & slappade framför tv:n.

Anna, jag är stolt över dig att du tog ett sånt steg att flytta 160 mil från dina nära & kära och göra som du själv vill.
Jag är riktigt stolt att ha dig som syster, och du är en riktig förebild för mig.
Jag är så glad att jag är här i Luleå hos dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad härligt att höra att ni är framme.... Hoppas ni får ett lika gott intryck av Luleå och Norrland som jag och Anna har fått. Vips kanske hela klanen flyttar dit.-)
Krama om alla och hälsa från lilla jag som sitter här i södern:-)

Anonym sa...

Vad kul att lasa att allt gatt bra med er resa. Jag har det oxo bra 250 mil fran er med en dator som inte vill skriva alla tecken :-0
Jag kommer inte att flytta varken hit eller till Lulea men halsar garna pa ibland. Ha det gott alla.
Pappa Pelle