18 juli 2008

Östersjö

Igår, torsdag.

Körde till Asarum och hälsade på familjen Eriksson.
hade tråkigt på en gång och började göra oss i ordning, men tiden gick så långsamt, så när vi kände att vi var klara var det ändå en väldigt lång väntan kvar, så vi fortfatte, plattade håret, sprayade håret, fyllde på sminket osv, tillslut sa jag: " nu lägger vi av, annars lovar jag att vi kommer se ut som transvestiter hela högen.".
Så där blev det punkt för det och vi började äta istället ;).
Susse släppte av oss vid hamnen när vi bestämt oss för att åka.
Vi pratade, kollade, åt och hade kul ;).
Kvällen kom, och äntligen började det komma lite folk, och lite drag.
jaa, vi gick mest runt och pratade och sådära.
Stoffe kom, och vi testade att komma in på " open air disco" där vi hur lätt som helst kom in fast att det var 18 års gräns ;).
väl ute igen kände jag att huvudet, och framförallt benen inte pallade mer, så runt 1 stack vi hem till Asarum igen.
Där var det planerat att jag skulle köra hem, men så långt kom jag inte..
märkte att lykterna på mopeden inte funkade och trodde först att det kanske var för att den hade stått ute ett tag och kanske var kall så det inte funkade på en gång.
Tänkte inte mer på det förrens jag kom ut på vägarna där det inte finns några gatulysen, då började det bli lite läskigt.
jag fokuserade på vägen i hopp om att lykterna skulle funka snart, men istället kom det ljus bakom mig, och bara någon meter bakom så vejade ( ? ) bilen. Min baklykta funkade tydligen inte heller.
jag vände snabbt på klacken och körde tillbaka mot Asarum, och sov där över natten.

Idag: Vaknade och vi åt frulle, Emelie och jag låg i sängen och fjantade, och efter ett tag kom även sarah.
vid 1 åkte vi till donken & åt;).
Åkte tillbaka till lägenheten och sen fjantade vi ännumer.
vid halv 4 bestämde jag mig för att åka hem, eftersom det inte regnade då.
Så jag körde, utan ljusen, och det gick bara bra.
kom hem och letade kläder och har precis ätit nu.

vid 6 åker jag till stoffe och så åker vi tillsammans med buss in till stan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar er.