17 maj 2015

Jag trodde att mamma och jag skulle gå ut och äta...

Jag trodde att mamma och jag skulle gå ut och äta, men så var tydligen inte fallet...

Jag satt och väntade ivrigt på att mamma skulle bli färdig med hennes plock så vi kunde åka iväg och ha det lite mysigt, på min födelsedag. Hon var så himla långsam denna gången, det brukar vara jag som är det. Tillslut gick vi mot bilen iallafall, och då mötes jag av två goa tjejer, Ellen och Lotta! Jag stod där och frågade vad ni gör här och att mamma o jag ska iväg och äta. 
"Nej" sa mamma, "flickorna tar dig istället, förlåt!"
Lite förvirrad hoppade jag in i deras bil och åkte till thairestaurangen i Karlshamn. Jag var glad att vi skulle äta där, för det är så himla gott där, och plötsligt fick jag se ännu en tjej, Anna!
Det var så fint att ni gjorde detta för mig,  så himla glad! 



Grymma tjejer!

Det var en härlig födelsedag med massa sång till mig och massa överraskningar.

I onsdags åkte mamma mot Göteborg och jag skulle ha lägenheten för mig själv.   Pappa skulle komma på torsdag och när det ringde på dörren så stod Johanna och Nille där! Väldigt överraskad men superglad för att dom kom.
Vi tänkte att vi skulle åka och titta på vattnet och ha det lite mysigt, men det var så himla kyligt så vi tog bilen och åkte och köpte lite god dricka och ställde oss sen och fixade tacos. Mumma!





I fredags kom Margith och hämtade mig. Vi skulle åka till Karlskrona och lyssna på Patrik. Jag tänkte att nu fick jag med allt, men när vi var halvvägs till Svängsta kom jag på att jag har glömt min handväska och den måste jag ha. Vi vände och jag sprang upp till lägenheten. Där kom jag på att jag låste in katterna på balkongen för att det skulle vara lite lugnt på morgonen. Tänk om jag hade åkt till Karlskrona med katterna på balkongen, och dom inte kunde röra sig. Fy på mig!
Jag tog ju givetvis in dom, och sprang mer till bilen igen. 
När vi kom fram till Karlskrona i det fina vädret, trodde jag att det skulle vara ute och att jag kunde ha Doris med. Så var inte fallet. Men det gjorde ingenting, för det var så högt ljud därinne att jag själv inte klarade av det. 
Doris och jag satt utanför och gassade i solen tills det var dags för Patrik att sjunga och jag gick in för att lyssna. Han är så himla duktig alltså! 




Vi åt lite mat, och därefter tackade jag för mig och gick till Sarah.
Vi åkte till en stuga där vi myste och satt i solen.




Solbränd och fin åkte vi tillbaka till Sarah, Emelie kom, och vi var kvar där fram till kvällen. Emelie och jag gick över till hennes lägenhet och sov tills Doris behövde gå ut på morgonen.
Jag gick ut medan Emelie låg kvar i sängen, och när Doris var färdig skulle vi gå in och märkte att dörren var låst. Givetvis hade jag glömt telefonen och jag försökte skrika Emelies namn flera gånger innan vi gick upp till Sarah och slog lite på fönstret. Jag ville inte knacka så hårt om jag skulle väcka Noelia. Ingen verkade höra mig där heller och gick ner till Emelie igen. Väntade på att någon skulle öppna, men när dom inte gjorde det, gick jag tillbaka till Sarah igen och hon såg mig äntligen! 1 h hade jag stått där ute, utan mobil. Det är svårt att klara av livet utan mobil nuförtiden alltså!

Vi ritade lite på snapen till varandra, shoppade lite och vid 17.45 åkte jag och Doris tillbaka till Karlshamn där pappa hämtade mig och vi körde hem till lägenheten.




Idag är det alltså söndag och mamma kommer hem. Jag har klarat denna veckan utan mamma, och jag är faktiskt ganska stolt över det.
Idag är det sista valpkursen, och därefter åker jag till Sofia i Malmö. Vi ska åka på spa i 3 ljuva dagar och bara vara. 

Detta har varit en härligt vecka, fylld med massa överraskningar. Att alla mina vänner och familjen verkligen gjorde så jag blev den gladaste människan i världen!

Tack till alla! Puss och kärlek! 
/Jenny 

1 kommentar:

Alingsås-Kyrkhult sa...

Underbara härliga du. Allt gott till dig från mig. Tant Käthy