20 november 2014

Torsdag

Gjorde alla mina måsten på förmiddagen, och när mamma och jag hade handlat och startat en film somnade jag tvärt. Piggelinen är nog slut nu.. Haha..

Vi tog oss en lur, och när jag vaknade kände jag direkt att det var dags för en promenad. 
Jag var inte alls hungrig, vilket jag skulle vara vid denna tiden, så att gå på en promenad gjorde att hungern kom tillslut! 
Jag har insett att jag mår som bäst när jag äter så mycket jag kan. Och framförallt ta det lugnt så jag inte kan behålla maten.

Jag jobbar heltid med att kämpa mot cancern. Att bygga upp mig för att klara vardagen. Att lära mig hur jag skall äta för att må så bra som möjligt. Att jag inte kan klara av allting som jag vill. Kroppen kommer säga nej. 

Det har snart gått ett år, och jag lär mig nya saker hela tiden. Om mig, om andra.
Och fast att cancer är en av dom värsta sjukdomarna man kan få, så har de ändå hjälpt mig att förstå vad som är viktigt, och vad som inte är det. 

Snart är det den första december, och då hade jag tänkt att berätta om mitt gångna år. En liten julkalender, eller något!


Inga kommentarer: