18 november 2014

Och när....

 Och när det försenade koksaltet äntligen hade tagit slut och jag äntligen skulle börja med cytostatika, så slutade handen att fungera. Känslen försvann. Jag blev så himla rädd. Fick göra en massa tester med doktorn och helt plötsligt kom känslen tillbaka. 
Blev kallad till magnetröntgen, och jag skulle ta bort allt i metall på kroppen. Sport- Bh!
Försökte ta av mig allt på toaletten, men insåg sen att alla mina kläder fastnade i slangen och allt blir ju lite konstigt. 
Jag fick helt enkelt ha med mina kläder på slangen när jag åkte till MR.
Inte nog med det fick jag åka säng-traktor! 
Spännande! 
MR gick snabbt och efter att ha pratat med sjuksystern i 30 min kom transporten, men denna gången blev jag puttad istället. 

Idag har jag alltså upplevt lite nya saker här på sjukhuset. Och nu hämtar min granne i rummet en piggelin till mig. Imorgon kommer mamma, och planen  var att jag skulle åka till Sofia och Pixie efter sjukan, och äta på Jensens, och sedan skulle mamma och jag åka på sinnesro på kvällen.
Planen blir inte som planerat. Kommer troligtvis behöva stanna här tills på kvällen imorgon. Blö. 

Frisk? Ja visst! 

Inga kommentarer: