3 november 2014

Bada

Fast att jag duschade efter promenaden i förmiddags, kände jag att jag så gärna ville ha ett bad. Jag har alltid älskat att bada i badkar, bassäng eller liknande. 
Anledningen till att jag inte nämner någon sjö eller hav är för att jag helt enkelt har tittat för mycket på tv och sett hemska program om djuren som kan finnas där. 
Helt enkelt inte min grej. En redig tönt.

Som sagt har jag alltid älskat att bada i tex mammas badkar. Men nu efter att jag blivit sjuk så betyder badkaret mer än att bli ren. 
Min smärta i mina ben och armar försvinner helt. Det är en sån lättnad att bara ligga där, bli varm i kroppen och njuta av lite musik! 

Jag kommer gå till vårdcentralen och ge blod som vanligt, men jag kommer också försöka få en sjukgymnast att hjälpa mig att träna upp kroppen, få balansen tillbaka, och troligtvis kunna springa snart! 
Åh vad jag längtar tills kroppen är som den en gång varit! 


Inga kommentarer: