18 maj 2014

Positiv energi

Folk blir så chockade över att jag är så positiv när något så tråkigt som cancer händer mig. Jag tror att jag hade varit död om jag inte hade sett livet som något bra och se det ljusa i livet. Utan positiva tankar tror jag inte att man kommer någonstans. 
Detsamma tänker jag om jobb i framtiden. Man måste vara positiv och kämpa fast att det kommer vara svårt att hitta något. Men har man ingen positiv inställning så kommer man ingenstans. Man fastnar i det tråkiga. 
Jag vet ju fortfarande inte om jag kommer kunna börja plugga efter jul, men planen är ju så! Jag vill verkligen bli undersköterska. Hjälpa andra att få en positiv inställning, samtidigt som jag hjälper med det som behövs! Vi får se om jag vill vara på sjukhuset, på ålderdomshemmet eller hjälpa dom med handikapp och liknande! Vart jag än hamnar, skall jag ge den underbara glädjen jag har när jag ger andra hopp och lycka! 
Och kommer jag vara på sjukhus vet jag hur man skall ta hand om patienten, för jag vet hur jag själv skulle bli behandlad, men framförallt ta hand om familjen, visa att jag finns där, både för dom och för patienten. Alla skall få mitt stöd, för jag vet hur mycket det betyder!


1 kommentar:

johanna sa...

Du är bäst!! Fortsätt kämpa och vara den glada, underbara, sprudlande Jenny:)