22 maj 2014

Ove

Min hälsa har inte riktigt varit tipptopp. Vaknade 03.00 och hade fruktansvärt ont i huvudet. Inte huvudvärk alls, utan värk där skallen fattas. Grät stora tårar medan jag pratade med 1177. Givetvis blir man nervös när sånt händer, just på stället där man haft cancer.

Dom bad mig att ringa till neurologiska kliniken och rådfråga dom om hur jag skulle göra, och skulle det bli sämre så ska jag givetvis åka till akuten.

Jag tog alvedon, nässpray och massor av vatten och sov tills telefonen ringde.

Dags att lämna Ove hos veterinären. Han skulle kastreras. För han har blivit mogen och kissar inne. Överallt. Dessutom har han bara en pungkula, men tack och lov fanns inte den andra i buken, utan i ljumsken, så operationen blev inte så attans dyr, som vi trodde!
Därefter ringde jag till vårdcentralen och berättade att nässprayet kunde jag inte ha, för det hade jag redan testat, och doktorn berättade att han fixar pencillin till mig istället. Tur! Hoppas jag blir frisk snart.

Därefter ringde jag till neurologiska kliniken, och berättade hur ont jag hade och grejer, och frågade om jag skulle äta fler betapred. Hon berättade att hon verkligen inte ville ge mig en större dos, då betapreden förstör kroppen, mer eller mindre, och att jag skulle testa att äta alvedon, dricka mycket vatten och gärna duscha kallt på kvällarna. Detta på grund av att det är så varmt ute och att kroppen gärna svullnar då. 
Skulle huvudvärken aldrig försvinna skall jag givetvis ringa igen.

Just nu mår jag ganska bra. Men ledsen över att se Ove så ledsen.. Han tycker inte det är kul med tratt, och han kan knappt lägga sig ner. 
Äntligen lyckades jag få honom att trivas i sängen och nu snarkar han högt. Lille Ove. Min lilla bebis

I bilen påväg hem 

Lissen

Lissen




Inga kommentarer: