24 februari 2014

Tokig morgon

Dagens uppdrag, att ringa vårdcentralen i Olofström och boka tid för att få bort stygnen nästa måndag.
Tjejen som svarade frågade ungefär hur många stygn de va, hur mycket tid de kunde ta och jag sa att "ja förra gången jag tog väck dom var det några över 50 st så de kanske kan ta lite tid".
Hon va tyst en stund, skrattade lite och sa, "ja, då ska vi ha en bra distriktssköterska som kan ordna de så du slipper att sitta här hela dagen. Visst är de Jenny som var i tidningen för en vecka sen?" 
Ja visst, svarade jag, och nu är jag äntligen hemma lite!
Hon blev så glad och sa att artiklarna var så fina och glömde prata om det jag faktiskt ringde om.

"Har ni några tider på måndag?" Frågade jag.
"Ja visst Jenny lilla, jag bokar dig, tusen tack för att du ringde, jag läser din blogg varje dag och du kämpar riktigt ordentligt!  Ha det gott! "

Tokig morgon!

Inga kommentarer: