18 februari 2014

Tisdag

Då var det redan tisdag, en dag innan jag sitter i bilen påväg till Lunds sjukhus igen. 
Jag har haft en underbar vecka här hemma. 
Stoffe och jag har flyttat till ramnamåla, himmelen på jorden känns det som. Att slippa dessa trappor varje dag känns underbart. Att kunna gå ut och känna lugnet varje dag. Ingen massa trafik. Ha sällskap med svärfamiljen. Att få dela säng med Stoffe, och bara få vara. Att få ha lilla Ove i sängen, gärna i ansiktet och höra han snarka. Att få ha 10 minuter till några av sina närmsta vänner. Att få äta gott på liljas. Att få äta gott här i ramnamåla och slippa den kokta korven som varannan dag nästintill serveras på sjukhuset.
Jag har det så bra här, och jag skall tillbaka hit snart igen, det svär jag på.

Nu kommer jag tillbaka till Lund som sjukhusJenny och alla mina kläder jag äntligen har börjat använda kommer stanna kvar här. Nu är det sjukhuskläderna jag skall använda då jag känner mig som en annan person där. dessutom kommer jag nog inte vara på topp dom första dagarna så då kommer jag nog inte ens ha möjlighet att sätta på mig några vettiga kläder.

Imorgon kommer Sofia och Pixie, hennes underbara bebis och jag längtar som bara den! 
Dessutom kommer syster Anna också och Gud vad jag ska krama henne! 
Stoffe och mamma åker jag med och det är ju givetvis underbart! 
Fast att det känns lite jobbigt att lämna detta här hemma, har jag massor av människor som hjälper mig på färden, som jag älskar allra mest!


Min underbara syster Anna 

4 kommentarer:

johanna sa...

Detta fixar du galant min vän:) vi ses såfort du orkar efter din operation!! :) ska tänka extra mycket på dig dessa dagar!!

Jag älskar dig min underbara bästa vän<3<3

Anonym sa...

Det kommer gå jätte bra <3 lycka till nu och alla våra tankar gå till dej dessa dagar. Vi hörs /syns snart igen kramar från bommis

Faster A sa...

Tänker så mycket på dig starka Jenny! Vi ses och hörs när jag kommer hem från Italien. Kramar om hårt!

Unknown sa...

Idag är dagen före dagen D, och du ska till sjukhuset igen. Jag kommer att tänka på dig och de dina oavbrutet de närmsta dagarna!
Jag förstår att tankarna snurrar, och jag tror det är bra att du har förberett så många frågor som du bara kan tänkas komma på, och så har du ju din mamma och Stoffe som kan hjälpa dig att komma ihåg vad som sägs, och som kanske kan komplettera med ytterligare frågor.
I tanken och med känslan är jag med dig hela tiden från och med denna sekunden!
Många fler Stärkande Kramar skickar jag Dig!