15 februari 2014

Tanke

Nu sitter jag här hemma och tänker på operationen på torsdag. Denna gången kommer jag få veta hur operationen kommer gå till och det känns givetvis skönt att jag skall få veta hur de hela kommer gå till. 
Frågan är sen hur jag kommer fungera sen. Kommer mina ben och armar sluta att fungera? Kommer jag inte längre kunna läsa klockan? Kommer jag lyckas äta eller måste någon hjälpa mig? Kommer jag sluta gå? 
Hur som helst så vare sig det blir som innan, att man börjar om som barnsben efter operationen, eller inte, så vet jag att de nu blir de så återkommer kroppen så himla snabbt och bara man kämpar så kommer jag snart att gå igen!

Dessutom är jag väldigt nervös inför operationen. Det är ändå hjärnan dom skall operera, och endast 1 cm dom skall operera bort. I hjärnan finns ju allt och klart att jag blir rädd att dom skall stötta till någonting som kan få problem i framtiden.
Men jag skall klara detta! 

Samtidigt så längtar jag till operationen, att den blev så pass tidigt så jag slipper och vänta.
Jag kommer fråga en massa inför operationen, så jag vet hur den går till, och av någon anledning så funderar jag på om dom rakar mig innan eller under operationen. Det hade varit roligt att få va med på det, se hur kort det blir, haha.

Jag hoppas att operationen går bra, och givetvis hoppas jag att efter detta så skall alla behandlingar och allt vara klart, fast att jag egentligen tror att det kommer bli cellgifter eller strålning sen. Jag vill ju inget annat än att bli frisk så att jag kan fortsätta livet, påbörja stoffes och mitt bröllop, umgås med alla mina underbara vänner som har visat sån stor uppskattning att jag är så glad, umgås fram och tillbaka till familjen och visa hur mycket jag älskar er, göra de jag vill göra och till och med börja plugga!
Jag har en massa energi och nu förstår man verkligen livet. Att varje dag är en utmaning och det jag vill göra skall man göra, för man vet aldrig när livet slutar.

Jag kommer älska livet så fort alla sjukhusbesöken är slut och jag kommer vara så glad! 
Nu kör vi, nu klarar jag detta! 

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart att du har många tankar Jenny det är ju helt normalt. Lägg din tillit till de duktiga läkarna o ta en dag en stund i taget❤️ Kram Eva

Anonym sa...

Tänker på dig, Jenny. Massor av kramisar */Wynona

Anonym sa...

Hej Jenny. Det är nog några år sedan vi sågs, om jag minns rätt när vi gick på högstadiet. Jag minns dig som en glad, sprallig och energisk tjej, du hade alltid ett leende på läpparna. Jag kunde se genom våra gemensamma vänner på fb om vad som hade drabbat dig. Det kändes helt overkligt och jag kunde bara inte förstå att det var sant. Sen den dagen har jag haft det i tankarna och velat skriva till dig. Du är en riktig kämpe som kämpar varje dag för att bli helt frisk. Att du är så stark och modig, för det är inte en lätt sits. Du omringas av fantastiska människor i din omgivning och det är så fint. Du kommer att klara dig igenom denna tuffa resa och vara en riktig segrare som besegrat. Jag skänker en massa tankar till dig och din fanilj. Många kramar en gammal skolkamrat från Högstadiet

Anonym sa...

Det kommer gå bra Jenny och det är bra att du tar reda på saker om operationen och tänker igen för då bli du lugnare och kroppen sätter fokus på tillfrisknandet fortare. Du har så fint stöd från så många så detta klara du. Du har så mycket energi att ge och du kommer snart stå vid altaret och säga ja till en underbar kille. Många kramar från bommis

Pappa Pelle sa...

Jenny det kommer att gå bra denna gången också. Jag är med nervös för hur det ska gå men litar på läkarna gör allt dom kan för att få bort allt som behöver komma bort från din fina hjärna. Lika stark och modig som du fram till nu har varit kommer vi runt dig vara för att hjälpa och stötta. Vi kommer inte ge upp förrän du fixar allt själv och är samma glada modiga omtänksamma Jenny som innan. Kram Pappa Pelle

annakarlsson sa...

Jenny det kommer gå bra, så stark som min alldeles egna lillasyster har varit hittills har jag aldrig träffat någon som varit tidigare! Jag är stolt över dig och jag står alltid vid din sida, vad som än händer! På onsdag ses vi igen och jag längtar så otroligt mycket! ��

Faster A sa...

Jag är äntligen uppkopplad här i Italien och kan bara konstatera att min Jenny har rätt inställning! Det kommer att gå bra, även om det kanske blir lite jobbigt längs vägen. Men du Jenny är den starkaste av oss just nu! Älskar dig mitt kära gudbarn och längtar efter att få krama dig!

Faster A sa...

Jag är äntligen uppkopplad här i Italien och kan bara konstatera att min Jenny har rätt inställning! Det kommer att gå bra, även om det kanske blir lite jobbigt längs vägen. Men du Jenny är den starkaste av oss just nu! Älskar dig mitt kära gudbarn och längtar efter att få krama dig!

Faster A sa...

Fast jag kanske inte behövt skriva det två gånger för att du skulle fatta :-)