26 februari 2014

Kämpa på

Att sitta och bara vara är en underbar känsla som verkligen får mig till ro. Att slippa sjukhuskänslan är underbart och här i ramnamåla får jag verkligen ro i själen.
Det får mig dessutom att tänka på annat. Få mig att acceptera läget och att folk trodde att jag skulle vara negativ till livet, det finns inte. 
Det som hänt har hänt och jag ska vara glad att jag lever. Skall ge mig god energi att livet ville ha kvar mig och utifrån detta ge mig kraft att kämpa vidare.
Jag vill göra saker som utifrån detta ger god energi till andra. Vill få andra att kämpa, varesig dom har cancer eller en vanlig förkylning, att få lycka bara genom att tänka rätt!
Jag vill måla stående bilder, skriva peppande böcker, hålla konserter med pengar som går till cancerfonden, hålla föreläsningar för barnen.
Listan kan bli lång och varje dag sitter jag här i fina ramnamåla och är så glad för livet. Jag gör detta både för mig själv och andra. Och jag är inte en tjej som sitter i tårar varje dag. Jag är en kvinna som kämpar för livet och ser varje dag som en utmaning att utvecklas och förstå att livet lätt kan ändras. Tårar finns, givetvis, men kraften efteråt får mig att kämpa ännu mer. 

Från en glad tjej med hår på skallen 

Till en glad tjej med svullnad och givetvis utan hår

2 kommentarer:

johanna sa...

Du är helt underbar!! Grym hjärtat!!!

Anonym sa...

Älskar din kämpaglöd :-) heja Jenny snart är du i mål. Kram från bommis