9 september 2013

Tjuvlyssna

Att sitta och tjuvlyssna på andras samtal på buss/tåg kan ju vara bland de roligaste jag vet. Människor är så knäppa ibland.

Idag på bussen, 11.45. Två tjejer, högst 17 år, sitter och diskuterar den ena tjejens förlovning, och hur folk reagerat på detta.

Tjej1: "alltså alla ska kommentera att jag förlovat mig!"
Tjej2: jasså, vadådå?"
Tjej1: "visst är det kul med alla grattis! Men sen frågar alla när vi ska gifta oss?!"
Tjej2: "men det är väl egentligen därför man förlovar sig? "
Tjej1: " men usch! Jag vill verkligen inte gifta mig med honom!"
Tjej2: " men va? Vadå är inte du kär i honom?"
Tjej1: "jo visst är jag väl kär i honom, me. Jag vill inte leva resten av mitt liv med honom? "
Tjej2: "okej..."


Men lillevän, förlova dig inte när du bara är ett barn dåååååå

Inga kommentarer: