15 december 2012

Varför klingar alltid saker bättre i mitt huvud än vad det egentligen är? Varför kopplar min hjärna bort de dåliga och endast fokusera på det bra? När ska jag inse att jag inte kan tro att allt folk säger är sanning. Vita lögner förekommer hela tiden och jag måste börja förstå att alla människor inte vill mig väl. Folk ljuger, det värsta jag vet. Vill alltid tro det bästa om andra. Vill alltid få andra att må bra och glömmer alltid bort mig själv på vägen.
Människor jag inte känner försöker jag förstå mig på och begär att dom ska vara ärliga mot mig. Jag kan inte läsa dom, har ingen aning om vad dom håller på med bakom min rygg, och hade jag bara kunnat inse att alla människor inte är så goda som jag alltid tror, hade jag bara kunnat lämna.
Men det biter sig fast på mig. Jag vill finnas där. Vill hjälpa till fast att det bara skadar mig själv i slutändan. Jävla beteende.

Måste börja fokusera på mig själv, på allvar.
Fokusera på mina närmsta som jag känner och som jag vet kan vara ärliga mot mig. Som jag vet alltid finns där för mig utan att jag behöver kämpa.
Sluta lägga energi på människor som ändå inte bryr sig eller leker med mina känslor.


Phu, skönt att få ur sig

Inga kommentarer: