30 augusti 2012

Glad tjej

Nu är snart Augusti månad också slut och jag blir lite rädd att tiden går så himla fort!

I tisdags var jag, Ellen, mamma och Caroline på Ullared, och jag satt i bilen och hade fjärilar i magen hela vägen. Det är helt fantastiskt hur glad man kan bli, men vilken utflykt det blev!
Ellen och jag hade gemensam vagn vilket visade sig vara en bra sak, för då ser det ut som man köer mer än vad man bort (eftersom bådas saker ligger i vagnen) och man får lite ångest över att hela lönen kommer gå åt när man kommer fram till kassan, och börjar tänka lite extra vrje gång man lägger ner något i vagnen.
En sak som kanske var lite mindre bra att vi hade gemensam vagn, var att när vi skulle gå ut från varuhuset med vår extremt toppade vagn full med gula påsar ( och jag hade till och med två i handen) så blir vi stoppade i utgången och en kvinna säger "Ni måste ha hittat en massa fynd i era välfyllda kassar! Kan ni inte berätta om ert bästa fynd här i dag?", och inom loppet av en sekund har vi en fet tv-kamera i fejan och står och berättar om våra bästa fynd som tydligen var en veckoplanerare, och en hundleksak. Detta gick så snabbt så vi fick ta det som låg längst upp i vagnen, och fnissiga var vi och vi blev mer och mer röda i ansiktet och vi sa mer och mer dumma saker och det skulle inte förvåna mig om detta visas på tv i Höst och dom klippt ihop alltihop och kvar bli två blondiner som bara står och fnissar och lyser röda om kinderna.
Vi överlevde det och efter att ha pressat in våra saker i bilen tog vi ännu en runda in i varuhuset, fnissandes och visste knappt vad som precis hade hänt.
Vi hade en fantastisk dag tillsammans iaf, och nu sitter jag här hos mamma med mina 5 välfyllda gula kassar och funderar på hur jag ska ta dom, twixie och mig själv till lägenheten ikväll?

Idag ska jag träffa Emma för sista gången på minst ett halvår, och det känns megajobbigt. Sommaren är slut och nu flyr alla fältet och beger sig ut på äventyr. Det gör visseligen jag också, men jag blir lite ledsen eftersom jag inte haft den möjlighet att träffa alla vännerna under sommaren så mycket som jag hoppats på, eftersom jag jobbat så himla mycket.
Men! Det har lönat sig det med, för imorgon skriver jag kontrakt för den nya restaurangen, Spice, där jag kommer jobba framöver. Jag är gladast i världen, och jag längtar verkligen tills imorgon!!

Inga kommentarer: