24 maj 2012

berg-och-dalbana

Oskar berättade igår att han tyckte det var härligt att höra att jag var lycklig, skönt att se att jag inte är så bitter på bloggen längre.
Håller verkligen med om att jag har varit bitter en del på sista tiden, men det blir väl så när man känner att man inte räcker till något. Jag har varit deprimerad ett tag och att äntligen se ljuset i tunneln känns så himla skönt. Släppa ångesten och inse att allt löser sig om man bara är envis.
Jag ber om ursäkt om ni tycker att jag varit lite för bitter för er smak, men jag är inte som toppbloggarna som bara skriver om sitt lyxliv, om alla underbara dagar när dom glider på molnen.
Mitt liv är ett riktigt liv och vi alla har upp och nergångar, och anledningen att jag skriver är att lätta mitt egna hjärta från ångest, glädje, lycka och trubbel. Det är motgångarna som gör oss starka och jag har verkligen växt som människa av att ha det tufft ett tag.
Nu är det min tur att njuta lite och nu i efterhand förstår jag varför jag inte fått dom tidigare jobben. Han där uppe tyckte att jag skulle ha en härlig sommar, och lät mig inte få något jobb i någon stad full med avgaser. "Nix, Jenny förtjänar bättre än så".

Förväntningarna på sommaren är skyhöga. Träffade personalen igår, och vilket gäng vi är! Alla är runt samma ålder bor i Kristianstadområdet och restaurangen ligger precis vid stranden. Hur bra kan det bli?
Jag är så glad att det pirrar i hela kroppen när jag tänker på det. Tänk att allt löser sig tillslut. Man ska aldrig ge upp, det är alltid värt att kämpa.
Nu ska jag tillbringa sommaren i Åhus, ha nära till dom jag älskar, och samtidigt ha möjlighet att träffa nya härliga människor. Det kunde knappast bli bättre!

Inga kommentarer: