2 januari 2012

Andra Januari Tjugohundratolv

Tjollahopp!


Här sitter jag och är allmänt glad. Jag har haft några fina dagar tillsammans med oskar, men imorgon är han påväg mot kallare vidder, till Luleå om man ska vara exakt, och här stannar jag kvar i Sveriges trädgård och längtar tills han kommer hem igen.

vad har hänt den senaste tiden då?
Jag har gjort ett succéframträdande i kyrkan på nyårsaftonseftermiddagen (det ordet slår nästan nationalencyklopedin!)som blev väldigt uppskattat. då blir man glad i magen minsann och jag var riktigt nöjd själv, men jag hade inte tid att riktigt suga in mig all uppskattning utan det blev att hoppa in i bilen, göra en Mr. Bean (Det är inte lätt att byta från en tight klänning och strumpbyxor, till serveringskläder i en trång bil vill jag lova!)köra supersnabbt till Ronneby Brunn, få reda på att 9 av 19 i servisen har sjukanmält sig och att vi ska vara jävligt nöjda om vi klarar denna kvällen utan klagomål, och därefter nöta in vilka viner som passar bra till kvällens femrätters.
Vi kämpade på som svin fram till tolvslaget, sprang upp på taket till restaurangen, skålade in det nya året med Champagne, njöt en stund över alla fina raketer vi kunde se därifrån, men framförallt för att få lite luft!
Därefter började det stora röjjet, och inte fören 04.50 checkade vi ut oss, 7 trötta och extremt fnissiga tjejer som inte ville annat än att lägga våra huvuden på kudden och dö, var verkligen välförtjänta den flaska champagne som delades ut innan vi åkte hem.
Jag hade faktiskt en väldigt givande nyårsafton, och det var skönt att för en gångs skull slippa alla förhoppningar på denna dagen och bara bli överraskad över hur roligt vi faktiskt hade, på jobbet, på nyårsafton!

Ogge och jag lyckades inte somna fören 06.30, och när ögonen väl vaknade runt 14.00, var vi båda extremt sugna på Pizza, så vi köpte detta och därefter försvann typ hela den dagen.

Idag åkte oskar som sagt hem, och det var minsann ledsamt. Jag har insett att jag verkligen älskar honom, och efter att ha varit tillsammans i mer än 2,5 år, kan man ju tycka att jag borde insett det för länge sen, men mjaa, jag har insett att jag verkligen verkligen älskar honom, som mannen i mitt liv liksom, som min framtida sambo. Mja! det är minsann något vi strävar efter!

Här kommer mitt lilla julrim på ogges julklapp (som var en stooor julklapp med 5 julklappar i!)

Och här är lite random bilder bara




Inga kommentarer: