27 april 2011

Onsdagskväll

Jag tänkte bara köra en kort sammanfattning på min påskvecka börjar från onsdag!

Onsdag 20/4

Vaknar upp 06.45, gör mig redo och packar det sista.
säger adjö till min man som jag umgåtts med den första delen av veckan, och beger mig mot Lund station.
Hoppar på tåget mot Göteborg, väl där, hoppar jag på bussen mot strömstad.
Blir upphämtad av Madde (chefen) och blir skjutsad till hotellet.
Får en rundtur på hotellet, och får därefter träffa Frida, Emelie och linus, tre personer jag senare fick veta att jag skulle tillbringa mycket tid med.
Emelie och jag blev ivägskickade på spabehandlingar och bad i spa-avdelningen på hotellet, och därefter åt vi mat i resturangen. Vi blev chockade över att vi inte skulle jobba och slita denna dagen, men vi tackade självklart inte nej till denna lyxen som vi faktiskt fick helt gratis!
Den dagen kunde inte blivit bättre!

Torsdag 21/4
Frida väckte oss (jag glömde kanske säga att jag bodde hos dom!) och serverade en sjudundrande frukost! Åt i flera timmar kändes det som. Och spelade kort! Frida älskar att spela kort, och jag antar att hon och jag kommer tillbringa en hel del kortkvällar ihop!
Vid 16.00 började första arbetspasset, och jag fick arbetskläderna (snygga som bara den!)sen började vi att putsa vinglas och bestick. Peppra alla hyllor och skåp så att vi var redo när alla gäster forsade in två timmar senare.
dagen rullade på fort och jag hade verkligen en härlig dag på jobbet! Jag var trött som ett svin och fötterna hade gett upp för längesen, men guu så kul jag hade det!

Fredag 22/4
Vi tog in oss mot stan och tittade rundor lite. Vid 16.00 började vi jobba igen och då var det samma visa ännu en gång. Skillnaden idag var att jag fick ett eget bord att kämpa med, och förutom att ett glas gick i tusen bitar, klarade jag det riktigt bra!
Ännu idag hade fötterna gett upp för längesen och jag började inse att ett par rejäla walkingskor var det jag skulle behöva till sommaren!

Lördag: 22/4
Göttade ordentligt i solen fram tills det var dags för jobb igen.
Denna dagen delade jag och Emma (tjejen som hjälper mig med att bli en lysande servitris) på en station innehållande 12 bord. Detta betyder att jag fick 6 egna bord att kämpa med, och det första jag gjorde var att jag tappade en somersby över en man. Jag bad om ursäkt, såklart och bjöd på all dricka, och lyckades faktiskt få 100 kr i dricks av denna mannen. Då lyckades jag nog ganska bra trotsallt.
Kvällen rullade på, och när första sittningen var avklarad var Emma tvungen att gå på roomservice resten av kvällen. detta betydde att jag hade hela stationen själv, dvs 12 egna bord. även detta gick förvånansvärt bra, och jag blev ordentligt stolt över mig själv. Jag ville inte gå därifrån när det slog mig att detta var min sista dag, och att jag får vänta till sommaren tills nästa arbetspass.

Söndag 23/4
Det var dags för hemresa, klockan var 07.50 när jag stod på stationen i strömstad och insåg att mitt kort inte fungerade i kortautomaterna och att jag därmed inte lyckades få en resa från strömstad till Göteborg.
Genom att lyckas locka fram moderskänslorna hos den kvinnliga chauffören , fick ajg åka gratis till Göteborg, och därifrån hade jag biljett, och åkte till Lund där jag blev upphämtad av Oskar.
Lite middag till Klaras ära, och jag hade mängder att berätta, såklart!

Måndag 24/4
Oskar och jag hade en fin måndag, och han lyckades ta mig till golfbanan. Det kanske bevisades att golf inte är vår starka sida, men det var ganska kul!
Oskar har dessutom blivit en klippa på att köra bil! han har gått om mig.. attans!
Ger den killen sig fasen på något, så blir det så, så är det bara!
Du är så bra du baby!

Tisdag 25/4
Studiedag, och jag åkte hemåt mot Blekinge.Träffade mamma i två timmar ungefär, sen kom pappa och hämtade mig i sin SNYYGGA BIL! kände mig som en prinsessa minsann!
Väl hemma började Twixie och jag snygga till lite i lägenheten och somnade tidigt brevid varandra i sängen!

DET VAR DET!
Antaligen är det ingen som pallar läsa allt detta, men nu har jag iaf gett er möjligheten att läsa om mina äventyr!
Jag tänkte lägga upp lite bilder från hotellet också, kommer antingen senare idag, eller imorgon!

IMORGON SKA VI PÅ UTFLYKT MED KLASSEN TILL DANMARK! trevligttrevligt!

Inga kommentarer: