27 november 2010

Igår var det en krävande men lärorik dag.
Klockan ringde vid 06.20, och jag gjorde mig färdig och åkte in till stan.
Filip hämtade upp mig med bilen, så jag slapp gå i kylan, snällt.
Väl framme vid arenan, så var det bara att sätta igång.

Lastbil efter lastbil kom och det var minst 300 case:ar vi skulle packa upp, och det var bara utrustningen..
Inte nog med det, så skulle lamprampen också upp, som legat i ett släp påtok för länge, då fingrarna fastnade mot metallen när vi lyfte den. Som tur var fick jag låna ett par handskar sen, så att mina kroppsdelar inte fanns på all utrustning. mums!

Packade upp och packade upp till kl 12.00, då vi fick tid till att äta.
Åt på Oceancity, vilket var guld värt!
Gick till skolan, var på en föreläsning om Digidesign.
den höll på i två timmar, och sen var det dags att trippa tillbaka till arenan och fortsätta jobba.

Byggde scen, och sen var det dags för genrep.
Jag fick sköta följespoten, för Per tyckte att jag visat mitt intresse, och skulle därför få andra uppgifter.
Jag blev glad som bara den.
Fick även ansvar för alla casarna så att dom inte försvann.
Jag är så bra... eller hur? haha.

Sen började folk droppa in, massa folk.
Showen började och det gick suveränt med allt, förutom att jag lyckades bränna mig lite på kinden från spoten. den var varm! Var tvungen att ha handskar så att jag inte skulle få brännskador på händerna.
Ljus-killen berättade att hans handskar började brinna en gång när han skötte spoten, och att han var tvingen att byta handskar varje halvtimme.
GALET ARBETE!

När showen var slut, var det jobb igen.
Ner med allt, och in i lastbilarna.
Det är inte roligt att behöva stå i minusgrader, trött som ett svin och lasta.
Men det var somsagt väldigt lärorikt!

Nu är jag förkyld, men det gör mig ingenting. För nu ska jag packa det sista och åka hem till mamma! ska träffa tjejerna ikväll också, helt klart guld värt!

PUSSPUSS!

Inga kommentarer: