31 oktober 2010

Återigen söndag

då sitter jag här ännu en gång en söndag och funderar på allt jag har att berätta.
Förövrigt har jag aldrig varit såhär sugen på att baka pepparkakor, som jag är nu

I fredags anlände Sarah & Emelie till stationen, och vi traskade hem till mig.
Lagade tacopaj som blev så mumsig att vi även åt den till middag dagen efter.
Hela lördagen spenderade vi framför tv:n och spelade Buzz och Eyetoy. Jag kan inte förstå att jag inte spelat eyetoy här förut, det är ju jättekul!

Lördagen rullade på, och vi hann även med lite handlande på maxi innan vi stängde ögonen för dagen.


Slår till med en gammal goding

Idag, söndag, vet vi inte riktigt vad vi ska göra.
Jag vill göra pepparkakor, men det säljs ingen pepparkaksdeg i affären ännu, vilket jag kan tycka är lite konstigt eftersom att julen har hittat hem i varenda affär nuförtiden.
Nåväl.
Sarah vill baka Lussebullar, och Emelie vill göra vad som helst.
Visst har vi fått lite julkänsla denna vinterdag, Ja, för nu är det ju återigen vintertid.

Snön ligger vit på taken, endast tomten är naken

Inga kommentarer: