30 augusti 2010

Jenny med brillor på näsan

Här sitter jag, återigen i min lägenhet och har det gött.
Har varit hos ögondoktorn idag och det var minst sagt en spännande upplevelse.

Gjorde först som en vanlig synundersökning, inget konstigt där ännu. Mätte min skelning som som tur var inte var så stor som man tidigare hade trott.
Därefter fick jag ögondroppar, som jag trodde var vanliga droppar, men efter en kvar kände jag att jag började tappa synförmågan och efter några extra minuter var mitt närseende helt väck.
När jag vände mig mot mamma för att berätta detta, hoppade hon till en aning och halvskrek " Jenny, du ser ut som en galen knarkare!"

Där fnissade vi en del och när mamma stod på håll, kunde jag se hur hon smygtittade på mina skumma ögon. Jag däremot kunde inte se mycket mer än alla de saker som stod på 50 meters håll. skum känsla!

Efter 40 min var jag inne hos doktorn igen och då gjorde vi mer eller mindra samma kontroll och då visade det sig att jag behöver läsglasögon.
så här sitter jag, med mina nyinköpta brillor. haha.

Spännande.
Imorgon har jag psykologi, och jag kan inte säga annat än att jag verkligen längtar!

tack Mamma för en underbar dag och tack för att du följde med mig till doktorn!

Inga kommentarer: