10 juni 2010

phuuuh

Ringde till vårdcentralen 09.00, och fick tid 11.15. Under denna tiden skulle jag hålla kisset inne, och det var inte det lättaste, det kan jag lova!
Två timmar är en lång tid för en som känner sig kissig stup i kvarten.

dagens metod, när ingen kan hålla koll på mig så får jag göra det själv.

Efter en del virrande, så lyckades jag hitta till vårdcentralen på östermalm, där jag blev omhändertagen av en distriktssköterska. kiss i mugg, sitta vänta, förklara mina symptom, vänta lite till, gå till doktorn, gråta av smärta av hans hårda slag mot njurarna, gråta lite till, recept skickat till apoteket, och så fram med pengarna.
Jag har urinvägsinfektion som börjat sprida sig till njurarna. Hade jag väntat med att komma hade infektionen utvecklats till Njurbäckeninflamation.

Hämtade ut medicinen, och så kämpa för att ens komma upp på cykeln.
väl hemma gick jag runt som en gammal tant med ryggont, och tog de första tabletterna.

Jag tänker stanna hemma från skolan idag. för nu är febern tillbaka igen, och jag vill förhindra att ha feber på kreta så mycket jag kan!
Imorgon slutar jag skolan, får se om jag orkar ta mig till teatern..

Nu ska jag dricka äcklig tranbärsjuice, hundra liter vatten och titta på Ellens show.

Hoppas ni har det bättre än jag!

Inga kommentarer: