12 juni 2010

Ibland är det bara en omställning som behövs

Sjukan är som bortblåst.. bortsett från att njurarna värker en hel del när tabletterna har slutat verka.
Egentligen tror jag bara att jag är väldigt bra på att glömma det som gör ont med mitt glada leende, för här på Kreta, här trivs jag verkligen!

Jag tar det självklart lugnt,
så mamma och pappa, ni behöver inte vara oroliga, men det är så skönt att få börja om på nytt på ett annat ställe och glömma allt med sjukan ett tag.



Resan hit då?
Joo, Oskar har varit mer sjuk än mig. Har varit snurrig, mått illa och varit allmänt hängig hela dagen.
Han har liksom jag haft feber, men jag har lyckats få i mig mat, som jag tror är en viktig del i att jag faktiskt känner mig så pass pigg som jag gör nu. Men oskar har ju alltid haft det svårt att kombinera smärta och mat, så.


Flyget blev en timme sent, men det ställde inte till med så mycket.
Väl framme i Chania tog vi en taxi till hotellet, och WOOOW, i kreta vet man hur man kör snabbt i kurvorna! det vill jag lova.

På hotellet tog vi ett snabbt dopp i poolen, tog en dusch och gick på jakt efter en mysig resturang.
När den väl var funnen, fick vi vänta en timme på maten och det var inte fören Hans fick nog och frågade "Do you need some help in the kitchen?" Som brickan med mat kom in. Ibland är det bara en spark i rumpan som behövs..
Maten var vilket fall hur god som helst. Sen gick vi med tunga steg till hotellet, spelade lite kort och bestämde oss för att bege oss till sängarna.


1 kommentar:

miranda sa...

det ser sjuukt gött ut! Här hemma in Sweden regnar det bara, ni har valt rätt vecka att åka!