11 maj 2010

För fem minuter sen..

.. låg jag i sängen och halvsov, nu sitter jag här och plötsligt är jag sugen på att blogga.
Anledningen till detta är nog att oskar berättade för mig om sommarkortet, och att man kan åka obegränsat detta året under två månader. Underbart!

Igår slutade min dag mindre bra.
Pappa och jag tittade på musikalen i olofström som här och nu ska få en applåd för sitt slit! Jag tyckte den var riktigt bra, men trist att ljudet inte var det bästa.
Efter föreställningen körde pappa och jag till maxi, och därifrån kom vi med 3 bärkassar, vilket 2 av dom var mina.
Hoppade på bussen och Krasch, så var den ena papperskassen sönder.
Åkte vidare mot bromölla ihop om att problemet skulle lösa sig bara att ja glömde bort det, men ack, väl i bromölla fick jag kämpa mig fram till stationen med den ena kassen under armen och den andra slängandes i handen.
Tåget kom och då såg jag de lysande spypåsarna. Fyllde 6 av dessa med mina varor och väl framme i Kristianstad började den andra kassen att strula, så jag halvsprang till resecentrum, missade bussen och smög mig till skolan för att inte bli misshandlad av alla läskiga människor det finns i stan.
Lassade cykeln med alla kassar, och lyckades få det riktigt stabilt. Började med snabb gång som senare utvecklades till cykling och allt gick galant tills jag kom fram till lägenheten, precis utanför trillar kassen ner på marken och det var den juicen.



Idag har vi letat läskiga djur på naturkunskapen och olivia, jag och miranda fick verkligen napp, fyyyy..



ännu en gång, imorgon fyller jag år och guud vad jag längtar!

Först skola ( gemufika såklart)
snabbt hem och packa badkläder
Möter Johanna i stan och vi beger oss till spat
badar och lever loppan i några timmar
gör oss fina och träffar de andra tjejerna i stan
äter goood mat på peking och ha det lajbans
träffa oskar och mysa med honom heeela natten lång