9 april 2010

spontanresa till Lund

Igår kom mamma till mig, och som vanligt tog vi en liten utfärd, denna gången till röda korset.
Finns ju en hel del att titta på där inne, och jag fick hem 8 nya kokböcker som jag ska studera och använda till mitt projektarbete, där jag ska göra en egen kokbok med bilder och annat.
Jag är riktigt nöjd med iden, och hoppas verkligen att jag lyckas.

När mamma beslutade sig för att åka hem, för att hon skulle till jobbet, kom Olivia hem till mig.
Vi gick direkt ner till netto och handlade mat, och tillagade den.
Under måltiden fick jag en liten snilleblixt och sa " ska vi inte åka till lund? ".
Olivia snappade direkt, och på 10 min var allt diskat, allt packat och vi låste dörren och skyndade oss till bussen. Hann med tåget och tillslut var vi framme i Lund.
Med en viss nervösitet i kroppen kom vi fram till LBS, och höll span efter oskar och hugo.
Tillslut funna, och det blev hängagubbe och doft av våfflor i någon timme, tills vi bestämde oss för att åka till Nova.

När jag och Oskar kom hem igen, tog vi det allmänt lugnt, och han insåg att han inte hade någon träning.
Vi tog en promenix, tittade lite på tv, duschade och låg och pratade tills vi somnade.

Idag, sitter jag hos oskar, helt ensam i det stora huset, medan alla andra i hansenfamiljen är i skolan eller på jobbet.
Spännande.
Om någon timme åker jag till stan och träffar oskar, och så får vi se vad som händer.

Imorgon ska vi ha en liten parmiddag, jag, oskar, hugo och olivia.

och på söndag blir det matte.......

Nu ska jag göra mig klar och läsa ut boken av Kafka

Inga kommentarer: