9 mars 2010

svettningar och frossa, stup i kvarten

Eftersom jag försökt att sova från och till sen 17.00 idag, och fortfarande inte lyckas, så tänkte jag att jag får väl lägga min tid på annat.

Därför tänkte jag Taaatatadaaah blogga lite, för att slippa mitt eget suckande.

För en timme sen tittade jag klart på Julie & Julia, filmen om de två mat-tokiga kvinnorna från helt olika tider och hem.
Allmänt om filmen tycker jag att Merly Streep pratade i ett jobbigt tonläge. Detta kanske förvärrades lite pågrund utav min dunkande huvudvärk.
Men den var bra, och den gav mig faktiskt lust att blogga lite.

En sak jag faktiskt lovade mitt folk att berätta för alla läsare där ute, är att jag ännu en gång blivit trakasserad för min bakgrund.
Denna gången handlade det om den traditionella leken "Kom alla mina kycklingar"
När jag berättade att jag alltid sagt " Kom alla mina kycklingar, vi törs inte, varför då? för räven kan ta oss, kom ändå" så fick jag kommentarer som " Du är ju helt fel i huvudet/ Herregud, du kommer verkligen från landet och / Stackars dig Jenny som verkligen fått saken om bakfoten!"
Men jag menar, jag kan väl ha lika rätt som alla andra egentligen, saken är den att jag kommer ensamt från blekinge i klassen och ingen kan backa upp mig under såna diskutioner.
Nåväl, det är väl bara att gilla läget skulle jag tro.
Jag håller hakan högt och vrålar " JAG ÄR STOLT FÖR ATT JAG KOMMER FRÅN KÖÖÖÖRKHÅÅÅLT"

TACK FÖR MIG, Och tack för alla kommentarer jag får varje dag..........
Men det kan ju vara för att jag inte skriver så mycket spännande, vad vet jag

3 kommentarer:

Hansen sa...

när vi leker den leken så får du säga vad du vill jag lovar, och jag tycker inte att du är dum i huvudet för de:)

hoppas du mår bättre snart baby<3

jag älskar dig

JennyKarlsson sa...

Det tackar jag för Oskar :)

lotta sa...

vad säger dom i skåne då jälva trögon? ;O