6 februari 2010

läget gillas, för nu är det helg

mitt första ord ska gå till pappa, som idag fyller år!
Grattis grattis kära far!


För tillfället håller jag till i Lund och umgås med Oskar-poskar.
Helgerna går fort och det gör mig så deprimerad pågrund av att jag är galet trött på skolan och galet sugen på att umgås med Oskar hela tiden.
Men antagligen är det väl bara att hålla humöret uppe och vänta på att sommarlovet smyger sig på mer eller mindre.

dagen har bestått av mängder av äventyr i alla dess sorter.
Påvägen till Nova hade oskar kul av att knuffa ner i mig och Klara i den halvmeter djupa snön.
Vi var på ständig jakt efter ett skal till oskars dator, och självklart lyckades vi inte hitta något.
Oskars mage har varit ett extremt äventyr idag, mer än andra dagar faktiskt.
Helt makalöst vad dofter det kan komma från den, inga gränser, överallt kan man få en touch av unken ödla.
På hemvägen så blev jag och Klara attackerade hela tiden och varannan minut låg vi båda två i snövallarna och klagade.
Oskar som tror han är jordens härskare, fick smaka på sin egen medicin när jag fick nog och knuffade in honom i en megavall.
Då var det helt plötsligt inte okej att knuffa andra i snön, utan att man fick visa lite respekt. resten av vägen hem gick vi alla i tystnad.

I väntan på mat (fast att vi egentligen inte var hungriga) tittade vi på oskars box med Nicke nyfiken, och att säga att nicke i sig inte är ett äventyr, är en lögn rakt igenom.
Både under och efter maten kände jag pirr i benen, och då kom vi på den lysande ideen att springa ut i snön.
Sagt och gjort, plötsligt står Oskar och jag där i den djupa snön och gör konster och hoppar runt och krigar lite i snön. Gud vad det är roligt!
Med melodifestivalen i bakhuvudet bestämde vi oss för att ge oss in efter 40 min.
Ola och Salem gick direkt vidare till finalen, och det tycker jag är helt rätt.
Salem är en grym musiker och han förtjänar alla pris han kan få!

Nu får vi se vart kvällen lider, men jag hoppas på en god chailatte, det hade varit gott.

All min kärlek går till Oskar.
Och nej, jag vänstrar inte med Hans-Martin..

Inga kommentarer: