27 december 2009

26 december 2009, Jennys offentliga helvetesdag

När jag fick reda på att fjällbussen var försenad insåg jag att denna resan kommer bli ett rent helvete.
Fjällbussen blev 1 timme försenad till Mora, så vi satt kvar på samma buss för att bli förda till stockholm, men då går bussen sönder, och vi är tvugna att stå mitt ute i ett blåsande vinterland och frysa ihjäl tills en ny buss kom.
Då var bensinen slut på den, så vi fick åka in och tanka den.
Sen började resan äntligen mot Stockholm.
Det var en ovetande Jenny som satt på bussen, halvt gråtfärdig för att inte ha en aning om vad som skulle hända.
Tillstlut kommer chaffören fram till mig och säger, " det är du som ska till malmö ?"
Ja svarar jag och ser allmänt snäll ut.
han ser lite funderande ut och får ur sig" den enda lösningen för dig är att vi checkar in dig på hotell inatt och att du får fortsätta resan imorgon".
En stor suck gav jag som svar och gosade ner mig i stolen.
Helvetesliv viskade jag tyst för mig själv.

Väl i Stockholm blev jag förd till hotellet, fick lite information och åkte upp till rummet.
Som tur var så var det ett fint hotell, men det är hemskt att vara ensam på det viset, ovetande om dagen därpå.
vid 03.46 tittade jag på klockan sista gången innan jag somnade, vilken dag..

Inga kommentarer: