8 november 2009

Jenny är rädd för bromölla helt enkelt

gårdagen, vilken helvetesdag samtidigt som den fick ett underbart slut.
På morgonen fixade jag lite frukost medan Oskar tog sig en dusch.
Åt frukost och åkte till stationen, det är alltid lika jobbigt att säga hejdå tycker jag.
den första statsbussen hem kom inte, så jag fick vänta i stan i 40 min, dumt nog hade jag inte tillräckligt med kläder på mig för att stå ute och vänta denna tidiga morgon.
kom iaf hem, och tog en dusch.
Insåg att tiden rusat iväg (den gör ju det när man duschar i 40 min), och fick stresspacka för att försöka hinna med bussen.
Missade den såklart, så fick ännu en gång sitta och vänta, men bara 20 min denna gången.
bussen kom och självklart är det en seg buss som gör att jag kommer försent till tåget, men bestämmer mig ändå för att springa från stora torg till stationen i hopp om att hinna.
biljettmannen stod lugnt utanför tåget, och jag blev lite förvirrad.
sprang på tåget och satt och väntade i 30 min innan de började köra.
Anledningen till detta var att de ville invänta tågbussarna för att folk skulle slippa vänta på nästa tåg.
Detta bidrog till att jag missade första bussen, hoppades på att det gick en en halvtimme senare också, men icke sa nicke.
bestämde mig för att hänga på maxi en stund för att slippa frysa.
Hittade Terese mellan hyllorna och det var minst sagt en chock.
gick runt på maxi i 30 min, sen stängde dom.
förflyttade mig ännu en gång till bussstationen ( i bromölla är det som gäller) och stod och väntade och frös i 40 min.
Bussen som skulle gå 18.10 sket helt enkelt med att komma, och nästa buss gick inte fören 20.10.
Jag blev ilsken och rädd.
Ringde mamma och hon sa att hon skulle göra så gott hon kunde för att komma så fort som möjligt, hon vet hur illa jag tycker om bromölla.
Och där satt jag, en blond tjej i röd jacka, rädd och ledsen och trodde att jag närsomhelst skulle bli våldtagen.
det var det värsta jag varit med om på länge.
Höll kontakten med Anna och Oskar under tiden för att slippa känna mig så ensam.
tillslut kom mamma med den lilla röda bilen, och jag blev hur glad som helst.
ud vad rädd jag var.
Blev skjutsad till Emmie och där hade jag en kanonkväll tillsammans med tjejerna från trakten ;).
det var underbart.
Mamma somnade om efter att jag frågat om hon kunde hämta mig och Anna, så vi blev inte hämtade fören 00.30, men det var inga problem med det, Moritz var ju fin och Frazze var bajsig.

Idag da?
Jo, hade luciaövning i kyrkan i 30 min, är det bara jag som tycker det är trist att det är så lite??!
och sen gick vi till Banken och kollade på våra fina foton som finns där! det var verkligen fint alltså!
Mamma hämtade mig och vi hämtade upp Emil och åkte till mormor och sven.
mormor är helt galen som proppar i mig så mycket mat som jag äter på en vecka, och frågar sen varför jag inte äter, och om jag slutat äta nu när jag flyttat, och att det är viktigt att äta och Sven fyller i med ett kallt " neej, så gott var det inte".
Helt galna är dom båda två, men samtidigt hur bra som helst.

Emil körde mig hem, och vi kollade runt på lite hus och spännande saker till honom.
det var en bra dag idag också, imorgon är det skola igen och dags att skärpa sig.

JAG ÄLSKAR OSKAR OCH VILL INGET ANNAT ÄN ATT VARA HOS HONOM NU!

Inga kommentarer: