4 juli 2009

What a night

och idag stämmer verkligen min rubrik!
Det var det roligaste på länge, och jag tänker ta allt från början.
Vi gick rundor lite på stan, kollade läget och levde livet.
Rebecca och jag dansade lite utanför Dansbandstältet.
När vi kom fram till Banken stod där 2 nissar och trummade på en varsin trumma.
Jag kände musiken i hela kroppen och började automatiskt att dansa.
Folk började flockas runt de två trummarna, där det för en stund sen inte var en enda människa.
De började spela emot mig för att få mig att dansa, och jag följde med och dansade lite närmre mitten.
Då hoppade mina trogna pinglor in också, och vi höll en liten show.
Som tack för hjälpen fick jag en fin blomma gjord av ballonger.
Jag blev välddigt lycklig för den!
När vi gick vidare så såg jag en tjej som såg lite ledsen ut, där hon satt med sin familj, så jag gav min eget tjänade blomma och gav till henne. Hela familjen blev glad över min gest, och däröfr tycker jag att jag borde bli president, förr Presidenter är vänliga, iaf Obama.

Gick runt lite till och utanför Domus börjades det spela Arabisk musik, och även här började jag känna musiken igen och eftersom vi redan var rätt pepp på att dansa, började vi ställa oss på torget och dansa. Ännu en gång började folk flockas runt oss och klappa, vi esteter älskar denna slags av uppmärksamhet, iaf vi musikanter.
Dom började klappa och plötsligt var det flera stycken som hängde på, och började dansa turkisk dans, vilken vi hängde med på.
Det var verkligen en upplevelse att dansa runt där i flera timmar, självklart med små pauser då vi åt eller köpte något att dricka.
Indianerna var också på plats och spelade salsa för oss, och det tackade vi inte heller nej till att dansa.
Vi får inte glömma att Lotta och Marcus ( Bert Idoffs ) Var på dansbands grejet och sjöng, och där dansade vi också en stund.

sammafattningen av denna underbara kvällen skulle kunna vara:
Dans,söndriga skor, dans, Mat, dans, skratt, svett och lite till dans

Herregud så kul jag hade!
idag ska jag köpa nya sandaler..

1 kommentar:

jonas lindskov sa...

Hm om jag minns rätt så var det JAG som tyckte du skulle bli president ;) härlig kväll med dig och puff pinglorna samt Liz.