5 maj 2009

är det så här när man är kär...

.. när man är liten, Hur blir det då när man är kär när man är stor?
Bert Ljung får stämma in till dagens inlägg.

En vecka tills jag fyller 17, och jag införskaffade mig en bamsesnygg klocka idag, av Mormors presentpengar. Så ett stort tack till Momo.
Det är även 15 dagar kvar till min fetefest, och jag har en helt del att fixa tills dess.
Har inte ens börjat på dressen än, men får väl ta mig tid till det snart.
Äntligen får jag en dator som hjälper mig med en hel del framåt.
Till sist måste jag också tillägga att min äckligtstora och fula utväxt nu är borta. MUMS.

Det är vår, och kärlek i luften, även för mig!
När livet plötsligt får ett lyft
När man känner lyckan spridas i hela kroppen.
När man klarar att göra saker man aldrig trodde man skulle klara av.
När man får pirr i magen så fort någon nämner ordet Kärlek.
När man väntar på ett svar på mobilen i några minuter som får det att kännas som en evighet.
När man pratar i telefon tillsammans i 6 h & 14 min utan att tröttna.
Att en enda person kan höja en annans humör och lycka till oanade höjder.


Kärlek är helt fantastiskt.
Är det såhär när man är kär när man är liten, hur blir det då när man blir kär när man blir stor?


4 kommentarer:

annakarlsson sa...

Mn kära söta lillasyster, håller du på och bli kär utan att berätta något för den som är av samma kött och blod. Inte bra detta, ring och avslöja - syrran din är ju nyfiken! pusspuss

Anonym sa...

naww gumman då, Du är för underbar,
Tycker om dej massor av mycket, vill inte hellre än att ha dej vid min sida dag och natt.
Massor av pussar på dej jenny karlsson från din och endast din beppe <3 :)

Ps. Du borde nog säga till din syster ;)

emma sa...

åh vilka bra inlägg du skriver! nästan så att man längtar efter att bli lite kär! ;) & så kan jag tillägga att jag längtar vääääldigt mycket till din fest, + att jag vill träffa dig snygging (& höra allt svaller om vilken den lyckliga pojken är förstås!)

beccy! sa...

lille Jenny idag kom viskande i mitt öra och jag hörde inte vad hon sa men det var ju "jag tror jag är kär!" : ) så söt ! och det kommer bli fedefest !"Aajalialiali"(gör häftiga indianljud) ;P