11 januari 2009

tionde januari

Som sagt började dagen med ett fall med cykeln när Patrik och jag skulle cykla till Coop Nära för att handla ingredienser till corn flakes kakor.
Patriks kedja passade även på att hoppa av så vi var tvugna att gå till affären och hem igen, segt.
Men kakorna blev kanon, men det blev inte så många över till de andra, eftersom att jag skulle ha med mig dom till Lund.
kl 12 kom storebror och hälsade på, och sen körde han mig till Mörrum där jag skulle hoppa på tåget.
I sölvesborg hoppade även pinglorna Becca och Lotta på, och i hässleholm kom Hanna.
massa prat och massa pajs och swissh var vi framme i Lund där vi träffade Rebecka.
Gick runt på stan lite för att hitta den ultimata presenten till Sofia, och det blev tekanna och te till henne.
Eftersom vi alla bara hade ätit frulle bestämde vi oss för att gå till Donken och äta.
Vi fick samtal hela tiden om folk som var på stationen och inte visste vart dom skulle gå.
När hälften var vid stationen råkade vi si Sofia på stan, och hon verkade så missnöjd med att vi sett henne innan, det var ju inte planerat.
Hon förklarade vägen hem till henne och så smög hon iväg.
Efter många om och men var alla samlade tillslut och vi traskade mot Sofias lägenhet.
Väl framme hängde hon ut över balkongen och hälsade oss välkomna.
Hon fick presenter hit och dit, och en massa kakor som vi bakat.
Vilket kalas det blev!
Becca, jag och Lotta fyllde lägenheten med en massa lappar som Sofia säkert kommer hitta lite då och då, för jag tror inte att hon hittar alla samtidigt precis.
Kvällen fortsatte med en massa kakätande, och prat, och det var himla trevligt måste jag säga.
Runt 20.30 bestämde vi som skulle åka tåg hem, att bege oss för att äta någonting.
Så vi sa hejdå och traskade bort mot Donken.
Eftersom att tiden bara rann iväg blev jag hemskt stressad och när alla ätit klart blev det rusning och vi halvsprang till stationen.
Tåget var dock försenat så vi hade ju hunnit gott och väl.
gjorde " let me see your funky chicken" och sen kom tågen och vi sa hejdå till varandra.
Kom hem runt 12 och kollade på en film till 02.00.

Detta blev ett jättetråkigt inlägg, sorry!

Ciao

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha du e såå konstig jenny:Ddansade ni den på stationen utan mej:Dmen dom vi hittade på på stationen i hslm va bäst:P<33

Anonym sa...

Tack för tekanna och te. Tack för alla lappar.. Tack för att ni kom. Tack för att ni är dom ni är. Tack för att jag får vara din vän. kram.