5 augusti 2008

hemresa











Gårdagen började med att Ingegerd ännu en gång hade lite planer, och vi åkte till ett tågmuseum.
Kul att gå runt & leka.
Patrik och jag gick runt lite på stan sen efteråt och när vi sen skulle åka hem till Anna igen så lyckades vi sätta oss på fel buss & kom aldelles fel.
Men efter ett samtal till Ingegerd var vi på rätt buss igen och kom en aning försent, äntligen fram till Anna.
Åt lite snabbt, och packade det sista och sen begav vi oss mot stationen.
Ingegerd blev arg på SJ som planerar som krattor, men tillslut kom äntligen tåget och vi hoppade i, och där satt jag i 14 timmar och försökte sova, vilket inte gick galant.
framme i stockholm tog vi en fralla och gick vidare till nästa tåg.
När det äntligen kom, återigen försenat, satte vi oss och efter 3 timmar var vi äntligen framme i Alvesta och tog bilen hem.
Det är en extremt jobbig resa, men som Ingegerd sa: " Nu kan vi ju bara hitta bättre sätt att åka till anna", vilket jag tycker är väldigt sant, och, det var faktiskt värt att sitta dom 34 timmarna som det sammanlagt blev i tåg, för att träffa min underbara syster!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har vi haft kul!
Ja, ja 36 timmar i tåg - men vad är det av ens liv?
Nu längtar jag i alla fall till min egen sköna säng....
OBS vi har alla nu tvättat fötterna....

annakarlsson sa...

Tack tack tack för att ni kom det betyder mest på hea jorden. Nästa gång kommmer jag till er jag lovar! jag saknar er så otroligt mycket ni är bäst i världen. Puss