19 augusti 2008

Första skoldagen

Började med att gå upp kl 06:00, och jag som trodde att jag skulle ha tid på mig när jag gick upp vid den tiden, men nejdå, det blev ett enda stress iaf.
Kanske var det nervösiteten som gjorde mig så stressad, för jag hade ju faktiskt en ganska ansträngade dag framför mig.
slängde i mig frullen och gick till bussen, eller ja, halvsprang blev det väl mer.
Bussen stod där den skulle och allt gick lysande.
framme i Mörrum hoppade jag på tåget istället, inga problem med det heller, och åkte vidare mot Kristianstad.
I Bromölla hittade jag även David & Calle, och vi tillsammans gick bort mot skolan när vi väl var framme i Kristianstad.
Vi var en timme förtidiga, vilket vi var medvetna om, så vi gick runt lite, bort till mcDonald men köpte inget, gick mest dit för att få tiden att gå, och försöka lugna nerverna lite.
Klockan blev 09:30 och vi gick in i Aulan för upprop.
Jag kan berätta att när vi satt där i Aulan hade nervösiteten tagit över hela mitt huvud, jag var verkligen jätterädd !
tanten framme på " scenen" sa: " Jaa, då kan ni i klass ES1A följa med Johanna" började faktiskt mina ben skaka lite, så nervös var jag!
Gick in i ett klassrum där vi presenterade oss och fick en massa lappar, och allt var under tystnad, och den tystnaden hölls väldigt länge, men såsnart vi skulle ta foton, så började jag vänja mig vid situationen och bestämde mig för att jag inte orkade vara blyg längre, och helt plötsligt började folk runt omkring prata med varandra, började ställa frågor och såvidare, och det stela började faktiskt försvinna sakta men säkert.
Jag började för en gång skull snacka med ett par tjejer från början, har alltid varit så att killarna fått den första kontakten med mig, men allt var ju nytt denna dagen, så varför inte ändra på det också ;)?
Klockan närmade sig 1 och vi slutade, ingen av dom som skulle ha mig i Piano & sång var där idag , så att bestämma övningstid fick vänta.
Jag, Calle & david gick mot McDonald för att köpa något litet, eftersom vi var väldigt hungriga!
träffade Johanna igen då, en ny klasskamrat, vilken pärla! :)
Sen gick jag med raska steg mot stationen och stötte på Hannah en liten snabbis, som även hon är en c4:are nu förtiden.
Hoppade på tåget när det väl kom, och var hemma igen runt 3.

jag älskar verkligen skolan och jag är så glad för att jag nu ska gå 3 år där!
Jag längtar verkligen tills jag får träffa alla bra människor igen och jag längtar verkligen tills imon, fast att morgondagen kommer bli ännu värre än denna, eftersom jag måste gå upp innan 5..

NU MÅSTE JAG LAGA MAT!
Pusshej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh va skönt att höra Jenny! Inte för att jag någon gång varit orolig för att du inte skulle fixa det. Men jag vet hur skallriga benen kan vara en sån här dag. Men nu är du där och nu har du TRE härliga år framför dej! Så kör hårt tjejen, var social och ta för dej så kommer allt att gå som på ett snöre! Kram från ett stort Jennyfan. Tänka att lilla Jennu blivit stor:-D
Kram

Anonym sa...

Jag är riktigt glad att ha hamnat i denna klassen :D Detta blir verkligen skit bra .. Glad att du finns i klassen :D Gillar dig starkt :D <3