8 april 2014

Tisdag

Då gick jag till cytostatikan för att göra dagens behandling. 
"Har läkaren inte pratat med dig?" fick jag från sjuksköterskan och jag såg frågande ut och sa att nej, jag hade tid idag?
Hon berättade att mina blodvärden var så pass låga att jag skulle sluta med cytostatikan för att kunna fullfölja strålningen.
Vi bestämde oss för att ta bort min piccline så min hud kunde andas, och att det skulle bli lättare för mig att duscha och slippa åka till vårdcentralen och byta den fram till slutet på maj.
Det var en lättnad när den var borta. Att få klia sig för en gångs skull kändes underbart!

Dessutom har jag haft ont i huvudet hela natten, och de enda jag tänkte var att nu måste jag ha fler betapred för att minska hjärnan och på så vis bli svullen igen, men tack och lov får jag testa alvedon först och främst, och förhoppningsvis hjälper det mig så jag slipper använda fler betapred. 

Idag är de "look good, feel better", ett sminkparty med massa folk med cancer, få träffa folk i samma situation och det ska bli så roligt! En bra dag idag!



Inga kommentarer: