10 april 2014

30 tider med strålning, 9 kvar!

Nu har 21 dagar med strålningen gått, och nu är det bara 9 kvar. Idag gjorde jag min första strålning med bara huvudet. Innan har själva strålningen tagit 14 minuter, och innan dess skulle jag klä av mig alla kläder, placeras så att strålningarna kommer rätt på kroppen, och därefter se om jag ligger godkänt genom att göra en filmning, och därefter började mina 14 minuter med strålningen. Hela denna procedur tog runt en timme, och jag somnade ju givetvis varje gång.

Idag tog det högst en kvart att göra hela proceduren! Och att strålas tog bara 3,5 minuter. Jag fick ha kläderna på och det gick väldigt snabbt!
Jag träffade en sjuksköterska som alltid brukar skoja om att jag alltid somnar, och när jag sa "detta gick ju jättesnabbt, min eftermiddagslur är borta nu!" skattade hon en massa och sa att sängen är nog skönare att sova på istället.
Det var en fantastisk lättnad och skönt för alla er finisar som kommer och hälsar på och slipper att vänta så länge!
Detta kommer göra att veckorna går ännu mer snabbt!
9 strålningar kvar! - vi börjar närma oss!!


Inga kommentarer: